Site Overlay

چگونه صدای شاتون ،گژنپین ،سوپاپ و پیستون موتور را تشخیص دهیم ؟

این لکه های در نصیب زیرین پیستون تماشا می شوند و ناشی از رسوب کربن و دوده ای هست که در اثر سوختن مخلوط روغن و سوخت به نصیب پائینی پیستون چسبیده اند و ادله آن هم گرم شدن بیش از میزان تاج پیستون هست . این اختلال می تواند به استدلال نشت مایع خنک کننده ازواشر سر سیلندر باشد که سبب ساز وارد شدن آن به داخل گوشه و کنار احتراق شده و همین امر باعث شکنندگی آلومینیم و در نهایت سوراخ برداشتن آن می شود . سر سیلندر را بایستی از نظر تاب داشتن هم آیتم تحلیل قرار اعطا کرد که کاملا صاف و بودن اعوجاج و پیچ خوردگی باشد. علت اصلی به وجود آمدن همین مشكل ؛ گرم شدن پر سرعت و بیش از ترازو ، تزریق سوخت رقیق و یا این که داغ بودن بیش از ترازو نوع شمع ها است. ۱.فقدان روغن یا این که كم بودن روغن موتور. هنگامی مشکلی این چنینی پیش می آید موضوع اصلی در این است که بتوانم مرجع پیدایش همین براده ها و قطعات کوچک وارد شده به درون محفظه احتراق را پیدا کنیم در ضمن مارتل موتور را هم بایستی گشوده کرد و همه ذرات خرده کوچک موجود در آن را تمیز کرده و شستشو اعطا کرد تا دوباره آن‌گاه از تعمیر موتور این اختلال مجددا پیدایش نکند. ازطریق معاینه ، پیستونهای کارکرده و کهنه می توان دیتاها ارزشمندی را از وضعیت کارکرد موتور به دست آوردن کرد و در اختیار مکانیک ها قرار اعطا کرد تا بهتر بتوانند به تعمیر و نگهداری موتور بپردازند . و الگوی متداول اینگونه پیستونهای ؛ وجود شکستگی در قسمت فوقانی پیستون هست . این بدان معناست که لقی در این پیستون میبایست اندکی عمده از لقی در پیستونهای چدنی باشد، به طور معمول به جهت خودداری از انبساط پیستونها از روشهای مخصوصی استعمال می‌شود . گیر نمودن تمام عیار پیستون در درون سیلندر اکثر به همین علت رخداد می افتد که سرعت انبساط پیستون سریع تر از انبساط سیلندر است و این دستور باعث می شود که لقی در میان پیستون و سیلندر کاهش پیدا کند . در همین وضعیت به محض روشن شدن موتور ، در اثر انبساط حرارتی پیستون ، بدنه پیستون به جداره داخلی سیلندر فشار وارد می كند و سبب ساز گیر كردن پیستون در داخل سیلندر می شود.البته اینكه شكاف و لقی فی مابین پیستون و سیلندر غ چه اندازه باید باشد در مورد موتور های متعدد با یكدیگر متفاوت میباشد . به جهت داشتن بهترین میزان لقی در بین پیستون و سیلندر می بایست به دستورالعمل سارنده و دفترچه تعمیراتی آن مراجعه كرد. برای مثال در یك سیلندر از جنس كامپوزیت اهمیت حجم 50 سی سی این لقی می تواند 0.0015 اینچ باشد در صورتیكه به جهت یك موتور اهمیت حجم 1200 سی سی از گونه بوش فولادی كه معمولا در اتومبیل های اسنو موبیل و یا ماشین های چمن زنی گزینه استعمال است این لقی می تواند حدود :.0055 تا .0075 اینچ باشد . در این حالت تاج پیستون صدمه دیده است و استدلال آنهم وارد شدن ذرات خاک و شن و نظایر آن بداخل موتور هست که بیت پیستون و سر سیلندر قرار گرفته و خرد شده وظایف پیستون چیست می باشد . مهم نصب بیرون از مرکز گژن پین پیستون نوعی حرکت نوسانی انجام می دهد و بر یک طرف آن نسبت به طرف دیگر فشار بیشتری وارد می شود. بایستی دقت دوچندان به عمل آورد که چنانچه سر سیلندر تراش می رود زیرا قسمتی ولو اندک از ضخامت آن اندک می وشد سبب ساز ناچیز شدن محیط احتراق و بالا رفتن نسبت دانسیته موتور شده و می تواند مشکلات عدیده ای را در پی داشته باشد که یکی از از آن‌ها گرم شدن بیش از اندازه موتور می باشد هر چند در این موقعیت عجله موتور هم بالا می رود ولی به مشکلات بعدی اش و خساراتی که ببار می آورد نمی ارزد . مکانیک ها معمولا از یک ترفند استعمال می نمایند و آن همین است که زمانی مقدار تراش سر سیلندر فراوان باشد از یک واشر مازاد استفاده می نمایند یعنی دو واشر سر سیلندر را حساس هم مورد استعمال قرار می دهند بنظرم در مواردی که یک‌سری توشه سر سیلندر تراش خورده باشد بهتر هست سرسیلندر را ردوبدل نمود . که اما مشروط به گشوده کردن موتور است ولی وقتی موتور را باز کردیم برای چک چگونگی بروز اشکالات موتور و خودداری از پیدایش مجدد این اشکالات ؛ موقعیت پیستون می تواند داده ها مفیدی در اختیار مکانیک ها و تعمیر کاران قرار دهد . به جهت تحلیل کارایی کار موتور و این‌که موقعیت کاری آن به چه صورت میباشد و آیا مشکلی دارااست و یا این که در آینده مبتلا مشکلی خواهد شد یا این که خیر روشهای متفاوتی وجود داراست یکی از از این شاخص ها چگونگی موقعیت پیستونهاست . در این پمپ ها غالبا جریان سوای ضربان بوده و به استدلال اعمال نشدن توشه جانبی بر پیستون ها حیاتی عمر طولانی می باشند. به‌این مفهوم که تکه هایی از بدنه پیستون آنقدر داغ شده اند که بصورت پولکهای رشته رشته در آمده اند و اگر همین موتور برای مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرد شاید لکه های داغ بر آن ساخت شدن و می تواند منجر رخنه شدن منتخب که بطرف خروج دود قرار داراست شود و در غایت به از کار افتادن موتور سبب شود . در صورتی که از تایپ کردن همین مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در گزینه پیستول در پابجی لطفا از کاغذ ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.