Site Overlay

لاغری سریع با رژیم کتو

لاغری سریع با رژیم کتو 

مقدار کاهش وزن در رژیم کتوژنیک با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم نی نی سایت چند کیلو کاهش وزن با رژیم کتوژنیک

 

اما تحقیقات جدید نشان میدهند که رژیم غذایی کتو برای گستره بیشتری از بیماریها و شرایط سلامتی مفید است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.

 

<h3>کتوژنیک لاغری</h3>بانوان باردار که به فرزندان خود شیر میدهند. در این مطلب از مجله بانوان و دخترانه صورتیها، در مورد رژیم کتوژنیک برای لاغری بحث خواهیم کرد.

 

اگر به دنبال یک رژیم کتوژنیک رایگان هستید در این بخش یک رژیم لاغری مناسب شما را ارایه خواهیم کرد. این رژیم لاغری از ۴ نوع مختلف تشکیل شده است که برای شما این ۴ نوع مختلف را در این بخش به صورت کامل معرفی خواهیم کرد.

میزان کاهش وزن با رژیم کتوژنیک استپ وزن نی نی سایت رژیم خروج از استپ نی نی سایت در رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

 

۵.مناسب برای دیابت نوع ۲: این رژیم لاغری به دلیل پایین آوردن قند خون و از بین بردن تاثیر منفی انسولین بالا در خون ، نه تنها برای لاغری و کاهش وزن مناسب است بلکه تاثیر خوبی بر کنترل روند بیماری دیابت نوع ۲ دارد.

 

وقتی غذا میخورید سطح گرلین پایین میره، اما اگر اضافه وزن داشته باشید سطح این هورمون اونقدرها که باید، پایین نمیره.

استپ وزنی در رژیم کتوژنیک رژیم خروج از استپ نی نی سایت رژیم فست کتوژنیک تثبیت وزن در رژیم کتوژنیک نی نی سایت رژیم استپ شکن نی نی سایت مدت زمان رژیم کتوژنیک  مدت زمان رژیم کتوژنیک استپ وزن در رژیم کتوژنیک نی نی سایت میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک نی نی سایت  رژیم آنلاین کتوژنیک

 

وقتی وارد کتوز میشید و برای تامین انرژی از چربی استفاده میکنید، قند خونتون در سطح پایین و سالمی میمونه. MCT همون تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط هستند که توسط کبد شکسته و خیلی سریع وارد جریان خون می شن و در اونجا می تونن به عنوان منبع انرژی برای مغز و عضلات استفاده بشن.

 

برخی مکملهای غذایی مثل روغنهای تریگلیسرید با زنجیره متوسط و مواد معدنی میتوانند در رژیم کتوژنیک فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند. از اونجا که رژیم کتو غذاهای زیادی رو محدود یا حذف میکنه، برای اینکه دچار فقر مواد مغذی نشین ناچار باید مکمل مصرف کنید.

 

و هرگز به دنبال رژیم کتو بدون نظر پزشک نروید. برای کاهش این عوارض بهتر است چند هفته رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنید تا بدنتان یاد بگیرد چگونه چربی بیشتری بسوزاند و سپس کربوهیدرات را از رژیم غذاییتان حذف کنید.

 

مطمئنا شما رو وسط راه نمیذاره چون میتونه به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کنه. آیا شما براساس این اصول رژیم گرفتهاید؟

 

نکته دیگه این هست که اگر به درستی اصول رعایت نشه، امکان این که بدن شما مواد مغذی ضروری مثل پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فیبر رو که معمولا در کل غلات، سبزیجات و میوهها یافت میشه رو از دست بده، بسیار زیاده.

 

رژیم کتوژنیک آردایت دکتر متخصص رژیم کتوژنیک دکتر رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک توسط متخصص تغذیه  متخصص رژیم کتوژنیک دریافت رژیم کتوژنیک انلاین رژیم کتوژنیک آردایت آردایت رژیم کتوژنیک دکتر اوسطی رژیم آنلاین کتوژنیک بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک دریافت رژیم کتوژنیک

 

چون در این رژیم شما، چربی و پروتئینهای مورد نیاز را دریافت میکنید و به احتمال زیاد تمام روز احساس رضایت کرده و انرژی بالایی خواهید داشت و همین مسئله باعث میشود به طور طبیعی شما کمتر بخورید.

 

در رژیم کتوژنیک استاندارد تمام وعدههای اصلی و میان وعدهها بر اساس چربیهایی مثل آووکادو، کره، روغنهای سالم، ماهیهای چرب و گوشتها، زیتون و روغن زیتون تنظیم میشن.

 

این نسبت وعدهها به شما اطمینان میدهد که در تمام طول روز، ترکیبی خوب از پروتئین و چربی برای ایجاد انرژی وارد بدن شما خواهد شد.

 

تعداد وعدههای غذایی به ترجیح خودتان بستگی دارد، اما اغلب متخصصان توصیه میکنند غذای مصرفی شما در طول روز، شامل ۳ تا ۴ وعده غذایی با میانوعدههای سالم و کم باشد.

 

رژیم غذایی سالم یا لاغر کننده، تنها چیزی نیست که برای کاهش وزن به آن نیاز دارید. در صورتی هم که به کاهش وزن بیشتری نیاز داشته باشین میتونید دوره های 21 رژیم رو تا رسیدن به وزن و استایل ایده آلتون ادامه بدین.

 

این رژیم علاوه بر کاهش وزن فواید دیگری هم دارند. فواید رژیم کتوژنیک چیه؟ رژیم کتوژنیک به دو شکل متفاوت وزن بدن و توده آن را کاهش میدهد، یک با از بین بردن آب اضافی موجود در اندامها و دیگری با کاهش میزان ترشح انسولین در رگهای خونی است.

 

این روزها نام انواع رژیم لاغری سریع یا رژیم لاغری تضمینی را شنیدهایم اما به چه میزان از هرکدام اطلاعات علمی و درستی در اختیار داریم؟ با ورزش کردن بدنتون انواع مختلفی از انرژی ها، شامل کربو هیدراتها، چربیها و اسید های آمینه، رو میسوزونه.

 

وقتی بدن شما در این شرایط قرار میگیرد، برای تولید انرژی به طور موثری شروع به چربی سوزی میکند. شما باشید چکار میکنید؟ در این رژیم شما مصرف کربوهیدرات را محدود کرده و در عوض، سبزیجات، که کربوهیدرات خیلی کمی دارد، میل میکنید.

 

اما توجه داشته باشید که اگر قصد دارید این رژیم را دنبال کنید حتما قبل از هرکاری آزمایش داده و با پزشک خود در این خصوص مشورت کنید، شاید این رژیم لاغری برای شما مناسب نباشد.

 

یه خصوص 300 تا 500 کالری چربی اضافی برای کمک به تولید شیر. حواستان به کالری خوراکیها نیست؟ در مجموع میتوان گفت که این رژیم برای همه افراد بدون خطر است اما اگر جزو یکی از سه گروه زیر هستید، به شما توصیه میکنیم که این رژیم لاغری را دنبال نکنید.

 

در روزهای اول رژیم غذایی کتوژنیک بهتر است از ۵۰ گرم کربوهیدرات بدون فیبر شروع کرده و سپس آرام آرام این مقدار را کم کنید مثلا به ۲۰ الی ۳۰ گرم در روز برسانید تا بدن شما به حالت کتوز برود.

 

تفاوت اساسی رژیم کتوژنیک با دیگر رژیمها در این است که در این رژیم کربوهیدرات بسیار پایینی مصرف میشود. برای سالهای طولانی است که رژیم کم کربوهیدراتی یا کتوژنیک بر سر زبانها است و مخالفان و موافقان زیادی دارد.

 

تاریخ شروع را تنظیم کنید و برنامهریزی دقیقی برای تهیه غذا و میانوعده و همچنین خرید مکملهای غذایی مناسب داشته باشید.

 

آجیلها هم گزینهی خوبی برای میانوعده هستن، اما خوب یه مشکلی که دارن بیشترشون یا بهتر بگیم هیچ کدومشون کربوهیدرات پایینی ندارن، برای همین باید مراقب باشید تو مصرفشون زیادهروی نکنید.

 

خوب مشخصه دکمهی بنزین رو میزنید چون میتونید از سوخت جایگزین استفاده کنید. اگه از برنامه غذایی کتوژنیک استفاده کنید با کاهش وزن، سطح گرلین افزایش پیدا نمیکنه.

 

اگه رژیم کتوژنیک برای لاغری تازگیها به گوشتون خورده و هوس کردید برای کاهش وزن این رژیم رو امتحان کنید، بهتره اول باهاش کاملا آشنا بشید.

 

اگه از یک رژیم غذایی استاندارد (پر کربوهیدرات) استفاده کنید دچار نوسانات شدید قند خون می شید که این موضوع احساس گرسنگی رو تشدید میکنه.

 

وقتی چربی رو به عنوان سوخت میسوزونید، قند خونتون بیشتر از هر زمان دیگهای ثبات داره، در نتیجه هوس خوردن قند و کربوهیدرات به شدت کاهش پیدا میکنه. به این ترتیب میتوان گفت که با کاهش مصرف کربوهیدرات میتوان از خطر سندم متابولیسم در امان بود

 

آنچه که گفتیم شرح مختصری از خواص رژیم کتوژنیک بود. این رژیم غذایی در اصل به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع طراحی شده بود.

 

به علاوه، این رژیم برای کسانی که بیماریهای کبدی و یا کلیوی دارند میتواند خطرناک باشد؛ پس توصیه میشود قبل از شروع این رژیم، با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

 

در بسیاری از موارد، رژیم کتوژنیک میتواند بسیاری از کودکان صرعی را درمان کند. آیا ماست را در رژیم کتوژنیک میتوانم بخورم؟

 

رژیم کتوژنیک برای لاغری بسیار مفید است. سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی، کربوهیدراته (قند یا گلوکز) اما در رژیم کتوژنیک که خبری از کربوهیدرات نیست، بدن برای تامین سوختش به سراغ چربی میره.

 

۴. رژیم کتوژنیک هدفمند TKD :این برنامه برای ورزشکاران مناسب بوده و افراد مجاز به مصرف کربوهیدرات بیشتری هستند. رژیم کتوژنیک هدفمند یا TKD چیست؟

 

البته مصرف پروتئین تو رژیم کتوژنیک محدودیت داره و اینطور نیست که هرچقدر دلتون خواست بتونید مصرف کنید. این نوع رژیم شامل ۵ درصد کربوهیدرات، ۲۰ درصد پروتئین و ۷۵ درصد چربی هست؛ یعنی مقدار چربیش بالاتره.

 

لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL که با عنوان کلسترول خوب شناخته میشود یکی از دو نوع کلسترولهای موجود در خون شما است.

 

شما در کتو هم مجاز به مصرف لبنیات هستید اما نه همه انواع آن. البته فراموش نکنید که اگر قادر به تهیه کردن برنامه رژیم غذایی نیز باشید، توصیه میشود پیش از شروع با پزشک متخصص صحبت کنید و مطمئن شوید، که رژیم غذایی کتو ضرری برای شما نداشته باشد.

 

مصرف یک تکه کیک کتویی شما را چاق نخواهد کرد اما اگر مدام سراغ این شیرینیها و دسرها بروید، بعید است که وزن مورد نظرتان را کم کنید.

 

غذاهای شیرین: انواع کیک و بستنی، آب نبات و… غذاهای رژیمی بدون قند: اینها اغلب دارای الکلهای قندی هستند که در بعضی موارد ممکن است سطح کتون را تحت تأثیر قرار دهند.

 

متابولیسم کتوژنیک قبل از اینکه به عنوان یک رژیم غذایی همگانی شناخته شده باشد، بره عنوان درمان بیماران دارای اختلال مغزی و کودکان صرعی به کار گرفته میشد.

 

مطالعات نشان داده که رژیم کتوژنیک برای این دسته از افراد بسیار مفید است. بعضیها ترجیح میدن روزهای آزادشون رو برای مناسبت های خاصی مثل تعطیلات، تولد و عروسی نگه دارن.

 

تجربه علائمی مانند خستگی، گرفتگی عضلات، نفخ و درد معده و بی خوابی به ویژه در روزهای اول وجود دارد که این علائم به صورت موقتی بوده و نشان دهنده این است که بدن در حال تنظیم خودش با موقعیت و شرایط جدید است.

 

در روزهای ابتدایی رژیم کتوژنیک بدن اقدام به سوزاندن گلیکوژن اضافی (گلوکز ذخیره شده ) در کبد و عضلات میکند و شکستن گلیکوژن مقدار زیادی آب در بدن شما آزاد می شود، بنابراین شما ناچارید برای دفع این آب دفعات بیشتری ادرار کنید.

 

دلیلش هم اینه که هورمون استرس باعث بالا رفتن سطح قند خون شما میشه. زمانی که قند کافی برای سلولها در جریان خون موجود نباشد، بدن شروع به شکستن چربیهای ذخیره شده در بدن به مولکولهایی به نام اجسام کتونی میکنند؛ این فرایند کتوزیس نام دارد.

 

۴.کمک به درمان صرع: این برنامه غذایی در ابتدا در سال ۱۹۲۰میلادی برای کنترل و بهبود درمان افراد مبتلا به صرع به مورد استفاده قرار گرفت.

 

کربوهیدرات % ۵-۱۰، پروتئین % 25- 20 و چربی های مفید به میزان % ۷۰-۸۰ در رژیم لاغری کتوژنیک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند ؛ البته این میزان با توجه به نوع رژیم کتوژنیک کمی متفاوت است.

 

روی رژیم کتوژنیک استاندارد بیش از انواع دیگر تحقیق و بررسی انجام شده و این نوع بیشتر توصیه میشود. یکی از سوتفاهمهای رایج تاثیر عدم مصرف کربوهیدراتهای خوراکی بر روی عملکرد مغز میباشد، با این حال حقیقت دارد که مغز گلوکز را ترجیح داده و برخی از سلولهای درون مغز تنها از گلوکز به عنوان سوخت استفاده میکنند.

 

البته قبل از استفاده از این رژیم لاغری با پزشک متخصص خود مشورت کنید. اگر موضوع به کتو برنمیگردد و رژیم لاغری هیچ وقت شما را لاغر نمیکند، این مطلب را بخوانید.

 

این موضوع به شما کمک میکنه تا مدت زمان بیشتری رو با احساس سیری به سر ببرید. وقتی با یک برنامه غذایی غیر کتوژنیک شروع به کاهش وزن میکنید بدن شما حس میکنه در موقعیت قحطی قرار داره و شروع به تولید هورمون گرلین میکنه.

 

رژیم کتوژنیک زندگی خیلیها را زیر و رو کرده و ممکن است به دلایلی که در ادامه مطلب آوردهایم تاثیری بر چربیهای انبار شده در بدن شما نگذاشته باشد.

 

یک مطالعه نشان داد افرادی که رژیم غذایی کتونی را دارند، 2.2 برابر وزن بیشتری را نسبت به رژیم غذایی کم چربی دارند، کم می کنند. مطالعات نشان داده است که افراد دارای رژیم کربوهیدراتی کم در مقابل کسانی که چربی کمتری میخوردند، وزن بیشتری در شروع مدت زمان رژیم از دست دادند.

 

در طول برنامه غذایی مطمئن شوید که به اندازه کافی آب مینوشید و غذاهایی که دارای منابع مواد مغذی هستند را میخورید.

 

یکی از رژیمهای غذای مؤثر در کاهش کلسترول بد، رژیم کتوژنیک یا کم کربوهیدراتی دارای مقدار زیاد چربی مفید است.

 

رژیم کتوژنیک کنترل شده نه تنها سبب لاغری بلکه باعث کاهش درصد احتمال بروز مشکلاتی از جمله کلسترول خون بالا میشود. گذشته از این، گاهی داروهایی که برای کنترل یک بیماری خاص مصرف میکنید، به دلایل اصلی چاقیتان تبدیل میشوند.

 

رژیم کم کربوهیدراتی از جمله روشهای غذایی است که هر کسی میتواند به سادگی توسط آن، میزان فشارخون خود را کنترل کند. در این مطالعه میزان کاهش وزن ابتدایی رژیم غذایی کمچرب و کم کربوهیدراتی بررسی شده است که در نهایت مشخص شد رژیم کتوژنیک به میزان ۴۰۵ بار بیشتر از رژیم کمچرب لاغری اولیه داشته باشد بدون اینکه افراد گرسنگی زیادی تحمل کنند.

 

کدام یک از انواع رژیم کتوژنیک رو انتخاب کنیم؟ کره و خامه که ترجیحا از شیر طبیعی تهیه شده باشند، تخم مرغ و پنیرهای فرآوری نشده همچون پنیر موزارلا و چدار نیز از انواع سالم تغذیه در رژیم کتوژنیک هستند.

 

پنیر: پنیر فرآوری نشده (چدار، بز، خامه ای، آبی یا موتزارلا). شام: گوشت با پنیر پارمزان، بروکلی و سالاد. شام: گوشت گوساله با پنیر پارمزان، کلم بروکلی و سالاد. ناهار: گوشت تفت داده شده در روغن نارگیل با سبزیجات.

 

در این نوع رژیم کتوژنیک لازمه که روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین (یا چهار وعده ۱۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *