Site Overlay

روانشناسی جذب مشتری، 5 تکنیک که قفل فروش شما را برای جذب مشتری باز می کند

اهمیت ندارد که سال‌ها سابقه‌ فروش دارید و یا در تلاشید که ۱۰۰ مشتری نخستین را جذب کنید، مدام لحظاتی وجود دارد که اضطراری هست یکسری ترفند تازه در آستین داشته باشید تا از آنها استعمال کنید. گهگاه پیش می‌آید که مشتریان بالقوه‌تان در یک قدمی خرید می‌باشند البته به هر دلیلی نمی‌توانید قرارداد ببندید.

ما برایتان فهرستی از 5 تکنیک روانشناسی جذب مشتری جهت فروش فراهم کرده‌ایم که می‌تواند همین سرنخ‌ها را به خریدار تبدیل کند. می‌توانید از همین تکنیک‌ های روانشناسی فروش که بر مبنا اصول روانشناسی طراحی شده‌اند، به جهت فروش بیشتر و سریع‌تر استفاده کنید.

تکنیک های روانشناسی فروش

گزینه‌های کمتری به خریدار بالقوه ارائه دهید.

گاهی وقت‌ها ارائه‌ گزینه‌های کمتر، خیلی بهتر استدرصورتیکه به مشتریان بالقوه گزینه‌های زیادی ارائه دهید، تصمیم‌گیری را سخت‌تر می‌کنید؛ درنتیجه شانس این که خرید کننده فارغ از خرید از پای معامله بلند شود را بیشتر کرده‌اید. در صورتی که محصولات گسترده‌ای به جهت فروش دارید، روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید از اختلال تصمیم‌گیری خرید کننده در فروش‌های بعدی جلوگیری کنید. به عنوان نمونه می‌توانید از قبل در مورد مشتری تحقیق کنید تا ملاحظه کنید کدام جنس را بایستی ارائه دهید. به علاوه با این بررسی‌ها می‌توانید محصولاتتان را دسته‌بندی نمایید تا پیشنهادهای ساده‌تری ارائه کنید.

تایید جمعی ارائه دهید.

تایید جمعی یکی از دیگر از روش‌های تولید اعتماد است. از هرچه بگذریم ما موجودات اجتماعی هستیم و مردمان عموماً به خریدارهای پیشین بیشتر اعتماد می‌نمایند تا به بازاریاب‌ها و نمایندگان فروش. آوازه و محبوبیت یک کالا نشان از قیمت آن دارد. پس درصورتیکه خریدار بالقوه بداند که مشتری‌های دیگر شیدا محصول شما هستند، بیشتر به خرید کردن علاقه‌مند می‌شوند. چنانچه نمی‌خواهید مستقیماً از مشتریان گذشته نقل قول کنید، می‌توانید نظرات مثبت را در وب‌سایت قرار بدهید تا مشتری‌ها حین باز‌نگری کسب‌وکارتان آنان را بخوانند.

به علاوه می‌توانید نام شرکت‌های بزرگی که خریدار شما بوده‌اند و داستان‌هایی در خصوص نتیجه های شگفت‌انگیز به کار گیری از محصولتان را درج کنید. یکی دیگر از روش‌های تایید جمعی همین می‌باشد که محبوب‌ترین محصول را به تیتر پرفروش‌ترین آیتم ارائه بدهید و خرید کننده بالقوه را به سمت گزینش آن سوق دهید.

از مشتری‌های مردد بخواهید علل تردیدشان را تفسیر دهند.

یکی از آسان‌ترین روش‌های به دور زدن بهانه‌های مشتری، همین هست که در گزینه دلایلشان به جهت نخریدن سؤال کنید. چنانچه بتوانید کاری کنید که مشتری در خصوص مزایای جنس شما و تأثیر آن در بهبود زندگی و کسب‌وکار بیان کند، اکثر احتمال دارد که صحبت خودش را گوش کرده و سریعاً خرید کند. یک سؤال معمولی مثل مشکل کجاست” و یا “می‌توانم بپرسم چه چیزی سبب ساز شده مردد شوید” می‌تواند سر سخن را گشوده کند. ایراد چه بودجه باشد، چه زمان‌بندی و چه عملکرد محصول، آشنایی علت های مخالفت خرید کننده به جهت خرید، فرصتی برایتان فراهم می‌نماید تا تصورات خرید کننده را تصحیح کنید. روش دیگر این می‌باشد که از مشتری پرسش کنید میزان تمایلش به خرید کردن را، از مقیاس یک تا ده، چه میزان حدس می‌زند (عدد یک بیانگر نه خیلی و عدد ده بیانگر کاملا مشتاقم). صرف‌نظر از جوابی که می‌دهند، علت عددی که گزینش کرده‌اند را حتماً بپرسید. مثلاً در صورتی که پاسخ مشتری عدد ۵ بود، بپرسید «“چرا عدد پایین‌تری را انتخاب نکردید؟. همین سؤال خریدار را وادار می کند تا دلایل مثبتش برای خرید کالا را توضیح بدهد و به طور معمول سبب به خرید می‌شود.

از قصه‌گویی برای تأثیرگذاری بیشتر استعمال کنید.

قصه‌گویی در فروش اقتدار بسیار بالایی دارد. صحبت در مورد تجربه‌ خرید کننده قبلی، بیشتر از بیان در مورد مزایای محصولاتتان تأثیرگذار است. قصه‌گویی (با ترشح هورمون اکسی توکسین که به هورمون اعتماد معروف است) هم سبب ساز می شود سریع‌تر با مشتری بالقوه ارتباط بگیرید، و هم کمک می‌کند مخاطب را به خرید تشویق کنید.

چیزی پیشنهاد دهید که رابطه‌ متقابل را برانگیخته کند.

هدیه دادن به مشتری بالقوه، چیزی بیشتر از حس تشکر را در او برانگیخته می‌کندهمین کار سبب می‌شود مشتری حس کند که ملزم می باشد در جواب، کاری به جهت شما بکند. لازم نمی‌باشد چیز بزرگی هدیه بدهید، تخفیف انحصاری برای خرید کننده تازه هم کفایت می‌کند. یا این که می‌توانید نسخه‌ رایگانی از فرآورده را برای چند روز به خرید کننده هدیه دهید. این‌گونه هم مشتری‌ها زمان دارند تا به جهت خرید و به کارگیری از محصول تصمیم بگیرند و نیز شما رابطه‌ی خوبی ساخته اید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.