Site Overlay

جک هیدرولیک – جک هیدرولیک صنعتی

کارکرد سیستم فرمان هیدرولیک برای بهتر و راحت تر شدن راننده هنگام رانندگی است. این سیستم نیاز به تولید فشار زیادی ندارد , زیرا فشار و سرعت آبی که در نازل وجود د ارد ذرات ساینده را از مجرای خودش مکش می کند ( دقیقا مانند بالا کشیده شدن بنزین در کاربراتور موتور خودرو) . 4- در سرعت های پایین، دقت محرک های نیوماتیکی بسیار نامطلوب است در صورتی که دقت محرک های هیدرولیکی در هر سرعتی رضایت بخش است. روغن به سیستم تقویت کننده رسیده و همان طوری که توضیح آن گذشت فشار آب را بالا برد ه و خود روغن مانند یک چرخه به هر دو طرف پیستون می آید .

بالابرهای کابلی کمترین ایمنی و بیشترین حادثه را در میان بالابرها داشته و برای حمل نفر حتی با وجود سیستم های ایمنی توصیه نمی شود. در این بالابرها حرکت سکو با استفاده از کابل و وینچ امکان پذیر می شود و برای ایمنی باید از کابل دوبل و ترمز های ضد سقوط استفاده شود. در این بالابرها بار توسط مکانیزم زنجیر و وینچ، به حرکت در میآید که برای ایمنی باید از زنجیرهای دوبل و ترمزهای ضد سقوط استفاده شود. ظرفیت بالابرهای کامیونی بوم لیفت از ۲۰۰ کیلوگرم شروع شده و گاهی تا ۱۰۰۰ کیلوگرم نیز می رسد در حالی که بالابرهای آکاردئونی کامیونی تا ظرفیت های بالاتر چندین تنی نیز قابل ساخت هستند. انواع بوم لیفت ها و همچنین بالابرهای آکاردئونی را می توان روی خودرو نصب کرد. همچنین این بالابرها به صورت ضد انفجار و یا با پمپ دستی نیز ساخته می شوند که برای پتروشیمی ها و پالایشگاه ها که خطر انفجار وجود دارد مناسب اند.

با خرید جک امکان بلند کردن خودرو وجود دارد و وجود خرک ها نیز کمک می کند خودرو ثابت نگه داشته شود. این ویژگی به این صورت عمل مینماید که ترمز عقب زانتیا نیروی خود را از تعلیق عقب دریافت میکند و فشار هیدرولیکی در تعلیق عقب بر اساس وزن بار یا مسافر نشسته در قسمت عقب خودرو برای ثابت نگه داشتن ارتفاع بالا میرود بنابراین فشار هیدرولیکی در ترمز عقب خودرو نیز به همان اندازه بالا میرود و ترمز برای جبران وزن اضافی قوی تر عمل مینماید. مدارهای موجود در سیستمهای هیدرولیک دارای دو نوع مدار باز یا مدار بسته هستند. یک راهه یک طرفه و دو طرفه هر جک دارای یک پوسته یا سیلندر است که پیستون در درون آن حرکت رفت و برگشتی دارد. بالابر های خودکششی دارای یک موتور الکتریکی، دیزلی، بنزینی و یا هیبریدی هستند و می توانند با سرعت کم در محل کار حرکت نمایند.

نیرو محرکه این بالابر ها می تواند برق تک فاز شهری، باتری، و یا موتورهای دیزلی، بنزینی و هیبریدی باشد. این جک ها همان چیزی هستند که از ظاهرشان بنظر می رسد، جک با استفاده از فشار خیلی بالا به سمت جلو فشار داده می شود. با وجود این که سرعت تا 1 متر بر ثانیه نیز تولید شده است اما عموما دارای سرعت 63/0 متر بر ثانیه می باشند .لازم به ذکر است سرعت کابین خالی به سمت بالا نباید از 8/0 از سرعت نامی بیشتر شود و حرکت به سمت پایین با کابین پر به مقدار بار نامی نباید به میزان بیش از 8/0 از سرعت نامی بیشتر باشد . ناگفته نماند که سیتروئن زانتیا در آزمونهای ایمنی اصلا مقاوم ظاهر نشده و نتوانسته در تستهای موسسه یورو انکپ بیش از ۱.۵ ستاره ایمنی کسب کند و این یعنی نباید به هیچ عنوان روی امنیت زانتیا حساب ویژهای باز کرد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد هیدرولیک مزدا وانت لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *