Site Overlay

بازگشایی مدارس در شهر‌های وضعیت سفید کشور حضوری است

[ad_1]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  “شاپور محمد زاده” امروز (سه‌شنبه) درنشست بررسی میزان آمادگی آموزش وپرورش هرمزگان برای شروع سال تحصیلی (۱۴۰۰-۱۳۹۹) افزود: در شهر‌های با وضعیت سفید کرونایی، برنامه‌های تلویزیونی و شبکه شاد به عنوان آموزش مکمل به دانش آموزان ارائه می‌شود.
معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: بازگشایی و روند آموزش در وضعیت زرد نیز به صورت تلفیقی ۵۰ درصدی حضوری و مجازی است و در آموزش حضوری با تقسیم دانش آموزان کلاس‌های پرجمعیت و حضور دانش آموزان به صورت زوج و فرد و یا در شیفت صبح و عصر، برنامه ریزی می‌شوند.
معاون مقام عالی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: در وضعیت قرمز نیز تمامی آموزش‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق مجازی اتفاق می‌افتد.
محمدزاده گفت: این وضعیت غیرحضوری در شهر‌های قرمز برای پایه اول ابتدایی که نخستین تجربه خود در ورود به مدارس است، بسیار سخت می‌باشد و در این پایه نیاز به همکاری و همراهی والدین بیش از پایه‌های دیگر احساس می‌شود.
وی به کاهش میزان ساعت تدریس در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: میزان ساعت حضور دانش آموزان اول ابتدایی در کلاس مجازی ۲۵ دقیقه، پایه دوم تا ششم ابتدایی به میزان ۳۰ دقیقه و در متوسطه اول و دوم به میزان ۳۵ دقیقه می‌باشد.

معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: آموزش وپرورش از تمام ظرفیت‌های خود برای بازگشایی مدارس در شرایط مطلوب بهداشتی استفاده کرده و اولویت نخست ما در بازگشایی مدارس، حفظ و ارتقاء امنیت بهداشتی تمام دانش آموزان و فرهنگیان است.
محمد زاده افزود: نگرانی والدین و جامعه از شیوع بیماری کرونا و فرستادن دانش آموزان به مدرسه در سال جدید را می‌توان در میزان افت متقاضیان در آزمون‌های مدارس نمونه، تیزهوشان و کارشناسی ارشد به خوبی تماشا کرد.
وی بیان داشت:
رییس سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش وپرورش موفق‌ترین دستگاه اجرایی در پیشبرد اهداف خود و ادامه روند وظایف محوله که همان تربیت نیروی انسانی کارآمد است، بشمار می‌آید که این موفقیت در این شرایط سخت کرونا، با تلاش همه فرهنگیان و تدابیر و برنامه ریزی مناسب و پیگیری‌های شبانه روزی اعضای ستادی در استان‌ها و وزارت حاصل شده است.
رییس سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معلمان مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت هستند و در این شرایط سخت کرونا، فعالیت و وظایف آن‌ها دوچندان شده، به گونه‌ای که معلمان به صورت تمام وقت در کلاس‌های مجازی و نیز در پاسخگویی به سوال‌ها و مسائل آموزشی و پرورشی دانش آموزان فعالیت می‌کنند.

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *